Καούρες: πώς τις αντιμετωπίζουμε;

Οι σωματικές και ορμονικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι η αιτία εμφάνισης της όξινης δυσπεψίας, ή όπως κοινώς λέγεται της καούρας.

Παρότι οι καούρες είναι αβλαβείς, η ενόχληση που προκαλούν μπορεί να βάλει σε ψυχολογική και σωματική δοκιμασία τη μέλλουσα μαμά.

Ορίστε μερικές πρακτικές συμβουλές που μπορεί να ανακουφίσουν:

 

  • Αποφύγετε πικάντικα και πολύ λιπαρά φαγητά. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται τροφές που συνοδεύονται και από κόκκινες “βαριές” σάλτσες.
  • Μην καταναλώνετε χυμούς από όξινα φρούτα όπως είναι το πορτοκάλι.
  • Δώστε “πράσινο φως” σε στεγνά γεύματα στα οποία –αν δεν υπάρχει ιατρική αντένδειξη- μπορείτε να προσθέσετε λίγο παραπάνω αλάτι.
  • Περιορίστε την κατανάλωση καφέ και αυξήστε την κατανάλωση νερού, ιδίως λίγη ώρα πριν το γεύμα. Έτσι γίνεται πιο εύκολη η διαδικασία της πέψης.
  • Κάντε μικρά και συχνά γεύματα.
  • Αφήστε να περάσουν τουλάχιστον δυο ώρες από την κατανάλωση τροφής πριν ξαπλώσετε στο κρεβάτι σας.
  • Όταν η καούρα είναι πολύ έντονη, ένα κράκερ ή μια φρυγανιά, μπορεί να βοηθήσουν.
  • Κοιμηθείτε με δυο μαξιλάρια να κρατούν την πλάτη σε ελαφρώς όρθια θέση .
  • Η τσίχλα είναι φίλη σας! Το μάσημα της μετά το φαγητό διευκολύνει την έκκριση σάλιου που με τη σειρά του βοηθά στην ουδετεροποίηση των στομαχικών οξέων που ευθύνονται για τις καούρες.