Ραγάδες οι ενοχλητικές

Συνήθως κάνουν την εμφάνιση τους μετά τον τέταρτο μήνα της κύησης. Διακρίνονται κυρίως στην κοιλιά, στο στήθος και στους γλουτούς. Είναι μικρά, κόκκινα σημάδια, σαν ουλές, που στην αρχή έχουν κόκκινο-μωβ χρώμα αλλά μετά γίνονται λευκά ή ακόμα και ασημί. Πρόκειται για τις γνωστές ραγάδες, που επηρεάζουν σχεδόν το 75% των εγκύων.

Πώς  δημιουργούνται ;

Το  ορμονικό  αποτύπωμα  της  εγκυμοσύνης  συνυπάρχει  με  κατακράτηση  υγρών,  ευαισθησία  τριχοειδών  αγγείων  και  πολλαπλές  μικρές  ρήξεις  , μεγάλη  διάταση  των  δερματικών  ινών  και  θραύση  τους  σε  πολλά  σημεία . Τελικό  αποτέλεσμα ; Δερματικές  περιοχές  όπου  έχει  καταστραφεί  το  δίκτυο  κολλαγόνου – ελαστίνης  και  εκεί ακριβώς εμφανίζονται οι ραγάδες.

Μπορούμε να τις προλάβουμε;

Ακόμα και αν υπάρχει κληρονομικότητα, έχει διαπιστωθεί ότι η συνεπής χρήση κατάλληλου δερμοκαλλυντικού μετά  τον  τρίτο  μήνα εγκυμοσύνης, μειώνει πολύ την πιθανότητα εμφάνισης των ραγάδων. Το προϊόν που θα επιλεχθεί πρέπει να δρα προστατευτικά, να ενυδατώνει, να βελτιώνει την δερματική υφή αυξάνοντας την ελαστικότητα και την ανθεκτικότητα του δέρματος. Το κορυφαίο και απαραίτητο χαρακτηριστικό βέβαια, είναι το να έχει πιστοποιηθεί ως απολύτως ασφαλές προϊόν για χρήση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ένα δημοφιλές προϊόν με αυτά τα χαρακτηριστικά είναι η FREZYDERM  PREVENSTRIA  cream.

Ακόμα και όταν οι ραγάδες προλάβουν να εμφανιστούν, μια καλή, αναπλαστική κρέμα διόρθωσης που θα παρέμβει και θα αναδομήσει το δίκτυο κολλαγόνου-ελαστίνης, μπορεί να μειώσει πολύ την ένταση τους.

Διατροφή και άσκηση κατά των ραγάδων

Πέρα από τον κληρονομικό παράγοντα αλλά και το θέμα των ορμονικών αλλαγών αυτής της περιόδου, η διατροφή μπορεί να επηρεάσει την εμφάνιση των ραγάδων. Για αυτό, αποφύγετε ή καταναλώστε με μέτρο, επεξεργασμένες τροφές, τη ζάχαρη και το αλάτι καθώς ευθύνονται  για  φθορά  των  ελαστικών  ινών  του  δέρματος  και προκαλούν κατακράτηση υγρών. Παράλληλα, δώστε έμφαση σε καλής ποιότητας πρωτεΐνες  ( κρέας, κοτόπουλο, φρέσκο ψάρι, γαλακτοκομικά και ασπράδι αυγού ), βιταμίνη C και ψευδάργυρο που συμβάλλει  στη  καλή  αρχιτεκτονική  του  δέρματος , ενώ  φρούτα και λαχανικά έχουν επίσης αντιοξειδωτική  δράση.

Η  ήπια  άσκηση  μπορεί να κάνει θαύματα και σε αυτό το θέμα. Το περπάτημα εκτός από ψυχική ευεξία, ενδυναμώνει  το  δέρμα  και  δεν  επιτρέπει  την  εμφάνιση  χαλάρωσης.