Τα σνακ της εγκύου!

Πεινάτε. Συνέχεια. Καλά, όχι συνέχεια, πάντως συχνότερα από πριν. Οι περίφημες λιγούρες της εγκυμοσύνης είναι τόσο συχνές που αποτελούν ένα παγκόσμιο στερεότυπο από μόνες τους!

Η μέλλουσα μαμά που ξυπνά μες τη νύχτα και στέλνει τον σύζυγο να βρει παγωτό με γεύση πίτσας, ενώ λίγο αργότερα τρώει τηγανιτές πατάτες με σαντιγί… ακούγεται αστείο, όμως στην πραγματικότητα η αύξηση στα επίπεδα της γοναδοτροπίνης που παρατηρείται κυρίως στο πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης αλλά και οι αλλαγές άλλων ορμονών που επηρεάζουν την σύνθεση του σάλιου και την αίσθηση της γεύσης, ευθύνονται για τους παράξενους συνδυασμούς τροφίμων στους οποίους αρέσκονται πολλές εγκυμονούσες.

Παράλληλα, το σώμα καθώς προσαρμόζεται στην εγκυμοσύνη μπορεί να δίνει σήμα για αύξηση της κατανάλωσης. Αυτή η αίσθηση λαχτάρας μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής. Όμως τώρα περισσότερο από ποτέ, η υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη, αφού από το είδος των τροφών που καταναλώνονται τρέφεται και το έμβρυο.

Η μάχη της ζυγαριάς

Κανένας, μα απολύτως κανένας, γυναικολόγος δεν θέλει  μια υπέρβαρη επίτοκο! Ο λόγος που ο γιατρός σας ζυγίζει με θρησκευτική ευλάβεια κάθε μήνα και φωνάζει όταν η ζυγαριά έχει ανέβει αισθητά, δεν είναι προφανώς ότι θέλει να σας βασανίσει! Μια γυναίκα που μπαίνει να γεννήσει “φορτωμένη” με πολλά κιλά, αντιμετωπίζει αυξημένο κίνδυνο για εμφάνιση διαβήτη κύησης, υπέρταση και προεκλαμψία. Έχει καταγραφεί ότι το μεγάλο σωματικό βάρος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ακόμα και την επισκληρίδιο αναισθησία, με αποτέλεσμα αυτή να μην έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Επίσης τα παιδιά που γεννιούνται με τη μητέρα να φέρει περισσότερα του κανονικού κιλά, έχουν την τάση να είναι και αυτά πιο μεγαλόσωμα και βαριά από το μέσο όρο.

«Μα πεινάω!»

Κανείς δεν λέει ότι η μέλλουσα μητέρα πρέπει να λιμοκτονήσει! Το αντίθετο, η μειωμένη πρόσληψη τροφής είναι το ίδιο επικίνδυνη με την υπερκατανάλωση. Και προφανώς θα γίνουν και κάποιες διατροφικές παρασπονδίες. Ωστόσο, οι “ακατάλληλες τροφές” φροντίστε να είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας της διατροφής σας.

Επιπλέον υπάρχουν μερικά έξυπνα τρυκ με τα οποία μπορείτε να ικανοποιήσετε τις λιγούρες χωρίς να κάνετε έκπτωση ούτε στη γεύση ούτε στην ποιότητα.

Η λύση λέγεται αντικατάσταση! Με λίγα λόγια, ξεγελάστε τον εαυτό σας προσφέροντας του εναλλακτικά κάτι που θα φτιάξετε σπίτι και θα πλησιάζει γευστικά το “απαγορευμένο” σνακ που επιθυμήσατε.

«Κλέψτε» έξυπνα!

Ας πούμε ότι λαχταρήσατε μπισκότα! Αντί για τα θερμιδογόνα του εμπορίου, προμηθευτείτε ή φτιάξτε μόνη, μπισκότα βρώμης. Σε αυτά μπορείτε να προσθέσετε αποξηραμένα φρούτα και μαύρη σοκολάτα έχοντας ένα υγιεινό σνακ που θα καλύψει την ανάγκη για γλυκό. Εναλλακτικά, δοκιμάστε μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης με ταχίνι και μέλι ή ένα γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με μέλι, ξηρούς καρπούς ακόμα και δημητριακά ολικής άλεσης.

Στην λιγούρα για πατάτες τηγανιτές και χάμπουργκερ, η απάντηση είναι πατάτες φούρνου με μυρωδικά και σπιτικό μπέργκερ με μπιφτέκι από άπαχο κιμά.

Ακόμα και η πίτσα μπορεί να αντικατασταθεί επάξια από μια αραβική πίτα στην οποία θα βάλετε τυρί χαμηλών λιπαρών, λίγη γαλοπούλα ή ζαμπόν, σπιτική σάλτσα ντομάτας και θα ψήσετε για ελάχιστα λεπτά στο γκριλ.

Το σουβλάκι μπορεί να γίνει πρώτης τάξεως μεσημεριανό, αν η πίτα είναι αλάδωτη, το κρέας κοτόπουλο και δεν βάλετε μέσα πατάτες.

Η γρανίτα θα σας παρηγορήσει όταν λαχταρήσετε παγωτό με πολύ λιγότερες θερμίδες.

Και βέβαια τα ποπ κόρν –όχι του εμπορίου!-  αλλά και 2-3 κομμάτια καλής ποιότητας μαύρη σοκολάτα με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο, θα σας βγάλουν ασπροπρόσωπες τις ώρες που το μαγείρεμα φαντάζει αγγαρεία!